Trusted IT that helps you Care, Cure and Connect.
Managed Services voor Care & Cure organisaties
Een belangrijke branche die wij ondersteunen is Healthcare. Al vele jaren leveren wij volledig managed services voor Care and Cure organisaties. Die organisaties ontzorgen wij geheel of gedeeltelijk voor hun IT-infrastructuur, beveiliging, netwerken, werkplekbeheer, kantoorapplicatielandschap en clouddiensten en beheren zo de 'harde' kant van de IT. Functioneel gezien is de klant verantwoordelijk voor het beheer van applicaties en gebruikers.
Vier jaar geleden hebben we onze services uitgebreid met het Open Line eHealth Platform om zo met het onderstaande aanbod aan diensten onze zorgklanten, boven op ons standaardportfolio, toegevoegde waarde te leveren met zorg gerelateerde oplossingen voor zorgprofessionals en patiënten.
Het Open Line eHealth Platform wordt gevormd door de volgende componenten:
- MDO as a Service
- Coordinated Care
- Patiënt Portal as a Service
- Vendor Neutral Archive (VNA) as a Service
- Enterprise Viewer as a Service
Voor meer informatie over onze eHealth oplossingen bezoek de website van dochterbedrijf Parsek.
Open Line Healthcare services
MDO
De oplossing als gebruikt in Oncomid, ondersteunt het MDO van aanmelding van de patiënt tot teruggave van het verslag aan het EPD. Om het zo makkelijk mogelijk te maken meldt de arts de patiënt aan voor een MDO vanuit het eigen EPD. En worden alle relevante gegevens bijeengebracht vanuit het EPD en vanuit de bestaande landelijke XDS infrastructuur. Zo is alle relevante informatie van de patient aanwezig, wat de kwaliteit van het MDO verhoogt, uitval van patiënten op een MDO voorkomt en het aantal te bespreken patiënten op een MDO verhoogt. Terwijl de voorbereidingstijd voor het MDO lager is.
Coordinated Care
De Coordinated Care oplossing is een omgeving voor patiënten én zorgverleners waarmee netwerkzorg voor patiënten kan worden georganiseerd. Een verscheidenheid aan zorgprofessionals kan alle benodigde informatie vinden en de conditie van een patient monitoren. Dit alles door middel van een eenvoudig te volgen plan.
Coordinated Care - Voor de patiënten
De applicatie helpt patiënten om zich bewust te zijn van hun afspraken en herinnert hen op tijd aan de belangrijke dingen voor het managen van hun gezondheid. Zodra patiënten hun behandelplan hebben ontvangen, nodigt het zorgteam de patiënten uit voor Vitaly. Als ze naar huis gaan, blijven ze veilig verbonden met hun zorgteam via de applicatie vanaf elk apparaat. In het comfort van hun eigen huis kunnen patiënten gemakkelijk hun behandeling volgen, relevante informatie bekijken en digitale formulieren gebruiken om symptomen vast te leggen die relevant zijn voor elke specifieke therapie. Wanneer de taken zijn voltooid, ontvangt de patiënt gepersonaliseerde feedback, met nuttige informatie over hoe verder te gaan met hun behandeling.
Coordinated Care - Voor de zorgverleners
Alle door de patiënt gerapporteerde gegevens worden aan het zorgteam verstrekt. Als iets ongewoon lijkt, brengt Vitaly het zorgteam onmiddellijk op de hoogte. Het zorgteam heeft toegang tot een uitgebreid overzicht van de patiënt. Het maakt bijsturen en ingrijpen op het zorgproces van de patiënt mogelijk.
Het VNA biedt een op standaarden gebaseerde enterprise toegang tot medische beelden, foto's en documenten ongeacht de weergavetoepassing. Daarnaast biedt het onafhankelijkheid van eigen archieven en stroomlijnt het klinische workflows. De oplossing maakt gebruik van geavanceerde technologieën ter ondersteuning van het beheer en het delen van medische beelden in de hele instelling en daarbuiten. Hierdoor kunnen zorgverleners snel en gemakkelijk een uitgebreid beeldenbestand van patiënten samenstellen.
Patiënten Portal as a Service
Patiënten Portal as a Service is een geïntegreerd, patiëntgericht eHealth portal. Het is ervoor bestemd om het voor patiënten mogelijk te maken om 24/7 hun eigen zorg te sturen en anderzijds om zicht te hebben op hun patiëntgegevens. Ook biedt het meer communicatiegemak in de interactie met zorgverleners. Voor zorginstellingen biedt het mogelijkheden om de poliklinische voor- en nazorg efficiënter te regelen.
Vendor Neutral Archive as a Service
Vendor Neutral Archive as a Service (VNA) biedt een VNA op basis van het product Hyland ACUO voor zorgprofessionals. In een VNA wordt alle ongestructureerde data (DICOM en Non-DICOM) opgeslagen uit diagnostische software of modaliteiten zodat er één plaats ontstaat voor alle ongestructureerde data van een patiënt. Vergelijk het met een EPD waar alle gestructureerde data wordt opgeslagen.
Het VNA biedt een op standaarden gebaseerde enterprise toegang tot medische beelden, foto's en documenten ongeacht de weergavetoepassing. Daarnaast biedt het onafhankelijkheid van eigen archieven en stroomlijnt het klinische workflows. De oplossing maakt gebruik van geavanceerde technologieën ter ondersteuning van het beheer en het delen van medische beelden in de hele instelling en daarbuiten.
Enterprise Viewer as a Service
Enterprise Viewer as a Service is een SaaS-oplossing die de distributie verzorgt aan artsen (bijvoorbeeld aanvragers van studies) van de data opgeslagen in het VNA. Het is een universeel platform waarmee zorgverleners medische beelden en klinische inhoud in elk formaat kunnen bekijken. Met de Enterprise Viewer werken alle zorgverleners samen zonder de beperkingen van afdelingssilo’s. De mogelijkheden van de viewer zijn daarmee niet beperkt tot één enkel specialisme.
Zorgverleners hebben altijd en overal toegang nodig tot beelden. Met de Enterprise Viewer kunnen de beelden worden bekeken op elk device. De viewer is een pure zero-footprint viewer waarbij het niet noodzakelijk is om aanvullende software of lokale plug-ins te installeren.